Smid Tøjet-kampagne har vundet pris
Kampagnen var et samarbejde mellem Coop, Røde Kors og TV 2
Prisen er organisationernes egen pris.
Juryen begrunder valget af vinderkampagnen i kategorien innovation som følger:
”Organisationen har udnyttet overraskelsesmomentet i at bruge en tv-kanal til en utraditionel form for indsamling. Det passer til kerneforretningen, og er tiltalende og appellerende, at der samles andet end penge ind. De har ramt tidsånden i forhold til ressourcefokus og bæredygtighed. Der kan sagtens være en længerevarende effekt lokalt i butikkerne i og med, at noget ikke særlig trendy har fået lidt sex-appeal. Alle kan være med og undvære et stykke tøj, og det kreative kampagnetema var nemt at spille videre på.”
Pengene for det indsamlede tøj går til blandt andet Kenya og Libanon.
Smid Tøjet-kampagnen er også nomineret til CSR Partnership Prize, der uddeles den 7. oktober.
Originalartikel: http://markedsforing.dk/artikler/kampagn...